تنها روز آسان دیروز بود – لیدرشیپ 3

آمادگی ذهنی برای تلاش کردن و سختی کشیدن زمانی که مسئولیت دارید مهم است. روزی که باور داشته باشید چیزی برای ثابت کردن ندارید و دیگران می دانند که شما چقدر قوی و باهوش و توانمند هستید، روزی که باور داشته باشید دیگر نیاز نیست همه توانتان را بگذارید، روزی که فکر کنید تمام روزهای سخت را پشت سرگذاشته اید، آن روز همان روزی است که دیگر شخص درستی برای رهبری نیستید.

رهبری نیازمند انرژی است. نیازمند استقامت است. نیازمند سرسختی است. نیازمند هرچیزی که دارید و بیشتر از آن است. مردان و زنانی که برای تو و با تو کار می کنند از انرژی شما تغذیه می کنند. اگر شما برای چالش های روز آماده نباشید آنها می بینند. اگر شما به دلیل اینکه امروز سختتر از دیروز بود شکست بخورید آنها حسش خواهند کرد. اگر آماده نباشید هرچه در توان دارید را ارائه دهید آنها خواهند فهمید. این مسئولیت سخت هر رهبر بزرگی است که از او انتظار می رود الهام بخش و انگیزاننده باشد و افراد زیر دستش را مدیریت کند.

معنای این حرف هلاک کردن خودتان نیست، شما انسان هستید و توان فرابشری ندارید. اما باید بدانید هر روز نیازمند تلاش است و ممکن است برخی روزها تلاش نکنید. مشکلی ندارد و طبیعی است. اما روز بعد هم تلاش نمی کنید و بعدتر از آن و بعنوان رهبر شکست می خورید چون فکر می کنید امروز آسانتر از دیروز است، پس یادتان باشد تنها روز آسان دیروز بود.

پینوشت: از کتاب حکمت مرد قورباقه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *