ارزش پلتفرم

همه پلتفرم ها یکسان نیستند و هرکدام بر اساس طراحی و قصد از ایجاد آن تنوعی از مزیت ها را ارائه می دهند.

چهار حوزه ایجاد ارزش توسط پلتفرم ها:

1- کشف: کم کردن هزینه جستجو.

2-انطباق: جستجوی دو طرفه در یک حوزه مشخص.

3-تراکنش: کاهش هزینه تبادل و کاهش اصطکاک در بازار.

4-ارزیابی: ایجاد چرخه بازخورد برای بهبود نتایج کشف.

انتخاب بین این چهار حوزه معماری ارزش پیشنهادی هر پلتفرم را می سازد.

پیونشت: مقدمه فصل سوم کتاب بیزنس مدل کسب و کارهای پلتفرمی آر.سیرینی واسان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *